Tamara Drewe, jonka katsoin tänään oli draamakomedia, mutta se ei ollut uskottava eikä pidettävä. Henkilöhahmot oli jaettu hyviin ja pahoihin. Hyvät ymmärsivät, pahat eivät. Hyvillä oli stereotyyppisiä hyviksi ajateltuja piirteitä, kuten oikeudenmukaisuus ja syvällisyys, materian halveksunta. Huomasin elokuvan olevan tyhmä, kun paljastui ettei remonttihommia tekevä kotikyläänsä jumiutunut köyhä poika ollut pelkästään komea, vaan että hänellä oli ollut vielä joku grafiikkayritys. Vain syvällisyys, taitelijuus teki henkilöstä hyväksyttävän hyviksen ja rakkauden kohteen. Mies oli siis seksiobjekti, ei oikea henkilö. Hänessä ei ollut puutteita.
Elokuvassa oli siis hauskoja kohtia, mutta en vain pystynyt pitämään näistä hyviksistä. Heistä puuttui inhimillisyys.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti